söndag 26 maj 2013

Förändringar........



Mycket händer i mitt liv just nu, och jag vet inte åt vilket håll det leder. När förändringar är på gång, är det lätt att drabbas av ångest och oro, och hade detta hänt för bara ett år sedan, hade jag varit utom mig av oro inför framtiden. Men inte nu längre. Numera följer jag min inre vägledning, och mitt innersta vet exakt, vad jag vill och inte vill.
Jag brukar lyssnar till dom små tecknen som Universum skickar till mig då och då. Änglarna skickar tecken till oss hela tiden, det gäller bara att se dom, och lyssna till det dom har att säga oss.

Idag fick jag ännu ett tecken. En gråsparv flög in på min balkong! Han promenerade så fint runt därute på golvet...fram och tillbaka flera gånger, samtidigt som han "pratade" väldigt högt....precis som att han ville vara säker på, att jag hörde vad han "sa".
Enligt boken "Djurens Språk" av Carina Solöga förmedlar gråsparven detta budskap: "Du befinner dig i ett avgörande vägval i ditt liv. Det är viktigt att följa ditt hjärtas väg. Din gåva är att hitta rätt".
Jag är övertygad om, att allt händer av en anledning, och oavsett vad som händer, är jag säker på, att Universum ger oss det vi behöver, när vi behöver det.

" Det krävs mod att öppna en dörr till det okända. Ett ännu större mod att stänga en dörr till det kända".

( Tomas Gunnarsson )

2 kommentarer:

  1. Varje eftermiddag när jag tar mitt kaffe på uteplatsen kommer dom 6. 7 st gråspaarvar och busar runt och sitter i mina buskar och på kanterna av krukorna så jag undrar om det betyder samma om det är 1 eller som hos mig. 6 - 7 st

    SvaraRadera
  2. Jag fick en smyckeskring av en vän vars faster hade dött.Jag gick igenom sakerna och hittade bl.a en bråsch virkad av fasters eget hår.När jag öppnade asken fick jag svårt att andas och i o med det flög en otroligt vacker pilfink framför fönstret och satt på syrénkvist och tittade på mig.. Jag började gråta och kände att jag hade befriat henne.Nu återkommer pilfinken ofta och bara när jag är själv.Jag älskar den och har känt efter den här händelsen att något är på gång i mitt liv.Har bara svårt att förstå vad.Men det blir som det blir.En härlig upplevelse var det.

    SvaraRadera